جنبه های اقتصادی بیت کوین
تاریخ : چهار شنبه 30 / 7 / 1397
بازدید : 737
نویسنده : سعید صادقی

بیت کوین ها چگونه تولید می شوند؟

روش بیت کوین برای نگهداری از شبکه Proof of Work یا پاداش کار نام دارد. طی این کار، کاربران با انجام محاسبات و تایید تراکنش های شبکه، پاداش دریافت می کنند. در شبکه بیت کوین، کاربران کامپیوترهای خود را در اختیار شبکه قرار می دهند تا محسبات ریاضی برای تراکنش ها و ثبت آن در بلاک چین را انجام دهند.

به تراکنش های ارزهای دیجیتال که در بسته های داده جمع می شوند، بلاک می گویند. پردازش به موقع این بلاک ها برای صحت انجام فرآیند تراکنش ضروری است و از آنجا که هیچ نهاد مرکزی وجود ندارد که بتواند همه فرآیند پردازش را به درستی انجام دهد، کامپیوتر ها این مسئولیت را به عهده می گیرند. به این کار استخراج گفته می شود . ماینر ها کامیپوتر های خود را در اختیار شبکه قرار می دهند تا به پردازش و حاسبات شبکه کمک کنند و وقتی که یک بلاک داده به درستی ماین می شود و معیارهای الگوریتم و ریاضی مشخص می شود، ماینرها پاداشی از بیت کوین ها و درصدی از کارمزد تراکنش بلاکی که پردازش کرده اند را دریافت می کنند.

طراحی پروتکل بیت کوین به گونه ایست که بیت کوینهای جدید را با نرخ ثابتی تولید می کند. به این ترتیب استخراج بیت کوین یک کسب و کار رقابتی خواهد شد. اگر استخراج کنندگان بیشتری به شبکه بپیوندند، سودآوری مرتباً دشوار خواهد شد و استخراج کنندگان باید بدنبال بازده برای کاهش هزینه های استخراج باشند. هیچ مرجع مرکزی یا توسعه دهنده ای، اختیار آنرا ندارد تا سیستم را برای افزایش سود، کنترل یا دستکاری کند.هر نُد بیت کوین در جهان، هر آنچه را که در تطابق با قوانینی که انتظار میرود سیستم از آن پیروی کند، نباشد حذف خواهد کرد.

بیت کوینها با نرخی کاهنده و قابل پیش بینی، تولید می شوند. تعداد بیت کوینهای جدیدی که هر سال تولید می شود، بطور اتوماتیک در طول زمان نصف می شود تا اینکه مجموع بیت کوینهای موجود به ۲۱ میلیون برسد. از این هنگام به بعد، دیگر بیت کوینی صادر نخواهد شد. در این نقطه، احتمالاً بطور اختصاصی به استخراج کنندگان بیت کوین مقدار کمی کارمزد تراکنش پرداخت خواهد شد.

در بخش استخراج با این فرایند بیشتر آشنا خواهید شد.

چرا بیت کوین ها دارای ارزش هستند؟

به طور کلی یک چیز وقتی که کاربردی و کمیاب باشد، ارزش پیدا خواهد کرد. بیت کوین ویژگی و کاربردهای بی نظیری دارد و کمیاب بودن و عرضه محدود آن باعث ایجاد ارزش در آن می شود. از این نظر طلا هم با بیت کوین تقریبا مشابه است. طلا هم مانند بیت کوین کاربردی است و همچنین منابع طلا مانند بیت کوین، محدود است و هر دو برای استخراج نیاز به انرژی دارند. طلا نیاز به انرژی مکانیکی و بیت کوین به الکتریسیته نیازمند است. بنابراین بیت کوین دارای ارزش است.

چه چیزی باعث تغییر قیمت بیت کوین می شود؟

قیمت بیت کوین مانند هر کالا یا پول دیگری با تقاضا بالا و پایین می شود. با افزایش تقاضا برای بیت کوین، قیمت آن هم افزایش می یابد و با کاهش تقاضا، از قیمت آن کم می شود. بیت کوین ها به تعداد محدود ۲۱ میلیون واحد وجود خواهند داشت به همین دلیل کمیابی آن نقض به‌سزایی در افزایش تقاضا دارد.

 




:: برچسب‌ها: جنبه های اقتصادی بیت کوین ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com